luni, 27 decembrie 2010

Opinia telespectatorului: ZIUA NATIONALA– 4 -

        Si vorba colindului: si-am mers dupa stea cantand, pana la Stalingrad, umar langa umar… lasand ca amintire alte zeci si zeci de mii de tineri, ingropati sub gliile rasaritului.

        Basarabia am eliberat-o noi, redand-o tarii, dar daca  e vorba de o recompensa din partea Axei ne mai amintim care a fost?   Hitler, ne-a luat o parte din Ardeal si l-a dat lui Horty. Deci unde sa gasim tradarea?

        Dar catastrofa s-a intamplat si a inceput fuga spre casa, la reintoacere depasind hotarele Romaniei.  Dinspre Rasarit, venea tavalugul (care se formase)  Aliatilor. Era momentul disperarii ori      - fidelitate - pentru ce ? Atunci eram  stat beligerant inamic cu tot cortegiul de lupte, bombardarea satelor, oraselor si de ce sa nu presupunem ca multe din mamele, sotiile, surorile sau prietenele noastre, ar fi fost  legetura de “fratie“ intre popoare… ori… ?

        Domnilor corifei ai gandirii pure, domniile Voastre ( iata va scriu  - Voastre –, cu V mare ! ) ce ati fi facut ?

       Tare  eram curios sa va vad, cu pistoalele in mana, stand in fata  trupelor Anglo-Ruso–Americane, aparandu-va onoarea de fideli.( unii nu pre o aveti nici fata de propriile neveste, darmite in fata tancului)

       Vedeti ca nu-mi raspundeti? Asa e dupa sarbatori, sarmaluta, friptane, cozonaci… e greu, gandirea inca mesteca ce a mai ramas prin oale. E mai usor sa apari pe  - sticla -  si sa-ti speli mainile in publc (Caiafa ) zicand:  “Eu celor de acum, nu le gasesc nici o vina !”

        Sa nu fim striviti a trebuit sa plecam din nou la drum , dar invers, pentru a evita dezastru…tot ca aliati…..”si-am mers dupa stea cantand, pana aproape de… Berlin… Tot umar la umar… alti zeci de mii de tineri sacrificati. Pentru ce ?

        Dupa victorie, cei tari eu impartit lumea invinsa intre ei .

        S-a constatat dupa un scurt timp ca datorita gestului Romaniei, razboiul s-a scurtat cu peste 5 luni. Va dati seama in acest timp cate vieti au fost crutate, cate cuptoare ale mortii ar mai fi gazat si ars mii de vieti  ? Cu jertfe supreme am dezrobit Ardealul noi, ati auzit de vreo recunoastere? Ba da a fost: Rusii ne-au luat o parte din Basarabia si Bucovina iar puterile victorioase reprezentate de o pipa un trabuc, un ochelar si un pix pe un servetel au tras o linie decizand : astia sunt ai vostri domnilor rusi, astia sunt ai nostri( Americanii si englezii  )

         Noi am fost printre cei cazuti in zona rosie…!            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu